Какво е SEO оптимизация и защо не трябва да се игнорира?
В днешният дигитализиран свят, за да е успешен един бизнес, то задължително трябва да предлага онлайн услуги и да има онлайн платформа. Търсенето и предлагането на стоки и услуги в онлайн магазини, корпоративни сайтове, бизнес платформи се е увеличило в пъти през последните две години. За това, ако бизнесът ви е в кръвта, ще се наложи да се сблъскате с термини и въпроси, като какво е SEO, SEO оптимизация на сайт, SEO услуги. Защо? Защото това продава в интернет, нарежда ви сред първите, в първата страници при потребителските търсения и повишава посещаемостта на сайта ви, привлича клиентите без да плащате за реклама.
Какво е SEO оптимизация?
И така, нека изясним понятието SEO оптимизация.
SEO оптимизация – значение: съкращение от Search Engine Optimization, в превод – оптимизация за търсещи машини. Това са всички действия вътре и вън от сайта (on-page и off-page), които биха го наредили сред първите при неплатените или т.нар. органични резултати при търсенията на интернет потребителите в търсачките. В България най-използваната е Google.
Защо това е важно? Доказано е, че повечето интернет потребители, търсейки нещо, изписват някоя дума или фраза в търсачката и отварят само резултати най-вече от първата страница, съвсем рядко някои от тях търсят на втора страница. Ако вашият онлайн магазин е в първа страница на органичните търсения в Google, например – това ви гарантира голяма посещаемост, висок трафик, много поръчки и продажби и успешен онлайн бизнес.
Как се прави SEO оптимизация?
Всъщност въпросите какво е SEO оптимизация и как се прави SEO оптимизация на онлайн магазин или корпоративен сайт са кратки, но точните отговори са сложни и дълги. За тази цел ще се постараем в кратко съдържание да съберем най-основното. SEO процесът е многослоен и изисква внимание към всеки детайл, за да работи.
Етапи на процеса на оптимизация
Винаги се започва със SEO одит. Така ясно се вижда какво е текущото състояние на сайта, магазина, бранда, какви са проблемите към момента на одитиране и се извършва оптимизиране, съобразено с поставените бизнес и маркетинг цели за бъдещо развитие. Одитът не е еднократна дейност, за да сте в редиците на най-добрите, той трябва да се извършва периодично. Така ще можете да реагирате своевременно спрямо настъпващи промени и да избегнете намаляване на рейтинга ви.
На следващия етап се пристъпва към вътрешна SEO оптимизация. Това са процеси, включващи техническо оптимизиране – мета данни - meta tags, грешки 4хх и 5хх, редиректи, карта на сайта, корекции на кода, URL, настройки към ботовете на най-популярните интернет търсачки и др. действия. Също и оптимизиране на размери и качество на изображения, оформление на сайт, качествено съдържание, навигация, вътрешни линкове, изграждане на връзки и много други.
Външна SEO оптимизация. Включва проучване и анализ на линковете към вашата онлайн платформа или т.нар. линк билдинг. Колкото повече и по-качествени са външните линкове, водещи към вашия сайт или магазин, толкова по-голям рейтинг получавате, както и място сред първите органични резултати при интернет търсенията.
Ключови думи като SEO оптимизатор. Всички сме чували за ключови думи – това са думи или фрази, които най-често се въвеждат от интернет потребителите при техните търсения. Важно е да знаете, че оптимизацията на ключовите думи трябва да се извършва периодично, тъй като те се изменят с времето. И за да сте в първите редици, трябва да сте в крак с последните промени в интернет търсенията. Като целта е не само сайтът ви да е наситен с ключови думи със свързващ смисъл, но и съдържанието на текстовете да е ангажиращо, интересно и задържащо вниманието на потенциалните ви клиенти. Имайте предвид, че интернет търсачките могат и да наказват при използване на много ключови думи в един текст и да го сметнат за спам. Така, че трябва добре да боравите с тях и правилно да ги използвате – не само като думи, но и като полезно съдържание, оформление, правопис и брой.
SEO оптимизация за интернет търсачки. Всъщност, този процес касае оптимизиране на съдържание спрямо ботовете на търсачките и на-вече спрямо това, да се харесва на потребителите. Пример за такива действия са SEO оптимизация в Google, Yandex, Bing.
Обърнете внимание на това, че сайтът ви трябва да е интригуващ, лесен за навигация, с полезни препратки. Колкото по-много са кликовете и времето на престой от потребителите във вашият сайт, толкова търсачките ще ви толерират и тласкат на първи позиции. От значение е също и скорост на зареждане, зададени параметри като честота на обхождане на ботовете на търсачките, индексиране, Robots.txt, мета данните, каноникал тагове, редирект и много др.
Копирайтинг, като част от SEO маркетинга и оптимизацията. Копирайтингът или създаването на онлайн текстове (съдържание) е важна част от дигиталния маркетинг и оптимизацията на онлайн платформа. Създаването на текстове с онлайн съдържание е по-различно от обикновено писане на текст. Има писани и неписани правила за създаването на текст с онлайн съдържание. Копирайтингът трябва да е тематичен, да е смислен, полезен и ангажиращ, да отговаря на особеностите на онлайн потреблението, съобразен с ключови думи, структура, форматиране, правопис, граматика и още много параметри, за да е конкурентен един онлайн сайт, магазин или платформа.
Един от многото фактори е и проучване и анализ на конкуренти - защо техният бизнес е по-популярен примерно, защо посещаемостта им е доста по-голяма от вашият сайт, хубаво е редовно да се прави проверка за резултатност на предприети вече действия по оптимизация и отстраняване на грешки, ако се открият такива.
Може ли сами да си направите SEO оптимизация или се нуждаете от SEO агенция и ползването на SEO услуги.
След като вече се запознахте с основното в това, какво е SEO и какво е SEO оптимизация, можете сами да прецените дали бихте се справили с всичките тези процеси качествено и резултатно. Самото създаване на онлайн платформа не може да ви направи конкурентни. Необходимо е всеки един процес от дигиталния маркетинг и SEO оптимизацията, като част от него да бъде реализиран точно и съобразен с множество изисквания.
За това, ако смятате, че не можете да се справите, потърсете услугите на SEO компания или SEO агенция. Те разполагат с професионалисти, които ще изградят имидж на платформата ви, ще се погрижат за рейтинга, оптимизацията, посещаемостта и популярността и.
Всяка SEO агенция предлага пакети за SEO оптимизация на цени, конкурентни на пазара. В зависимост от пакета SEO услуги, от които се нуждаете – дали само една, дали пакет от услуги или постоянен абонамент за създаване и поддръжка, то цените за SEO оптимизация на сайт или онлайн магазин варират. Във всеки случай, колкото и средства да вложите, бъдете сигурни, че си струва и ще се възвърнат многократно. Сметнете го като капитализирана лихва – колкото повече влагате и плащате цена за SEO оптимизация и ползвате SEO маркетинг стратегии, толкова по-голяма ще е бъдещата ви печалба.
Надяваме се, че успяхте да си изградихте представа за това, как се прави SEO оптимизация на сайт или онлайн платформа. Ако искате да получите повече информация, съвети и насоки или да ползвате услуги на добра SEO агенция, с изградено доверие – може да се обърнете към нас - Royal Technology и нашите специалисти. Имаме повече от 10 години опит в тази област. Оставете всичко в ръцете на нашите опитни експерти и разчитайте на успешно развит онлайн бизнес.