SEO оптимизация

Какво е SEO оптимизация и защо не трябва да се игнорира?

2022-02-22

В днешният дигитализиран свят, за да е успешен един бизнес, то задължително трябва да предлага онлайн услуги и да има онлайн платформа. Търсенето и предлагането на стоки и услуги в онлайн магазини, корпоративни сайтове, бизнес платформи се е увеличило в пъти през последните две години. За това, ако бизнесът ви е в кръвта, ще се наложи да се сблъскате с термини и въпроси, като какво е SEO, SEO оптимизация на сайт, SEO услуги. Защо? Защото това продава в интернет, нарежда ви сред първите, в първата страници при потребителските търсения и повишава посещаемостта на сайта ви, привлича клиентите без да плащате за реклама.

Какво е SEO оптимизация?

И така, нека изясним понятието SEO оптимизация.

SEO оптимизация – значение: съкращение от Search Engine Optimization, в превод – оптимизация за търсещи машини. Това са всички действия вътре и вън от сайта (on-page и off-page), които биха го наредили сред първите при неплатените или т.нар. органични резултати при търсенията на интернет потребителите в търсачките. В България най-използваната е Google.

Защо това е важно? Доказано е, че повечето интернет потребители, търсейки нещо, изписват някоя дума или фраза в търсачката и отварят само резултати най-вече от първата страница, съвсем рядко някои от тях търсят на втора страница. Ако вашият онлайн магазин е в първа страница на органичните търсения в Google, например – това ви гарантира голяма посещаемост, висок трафик, много поръчки и продажби и успешен онлайн бизнес.

Как се прави SEO оптимизация?

Всъщност въпросите какво е SEO оптимизация и как се прави SEO оптимизация на онлайн магазин или корпоративен сайт са кратки, но точните отговори са сложни и дълги. За тази цел ще се постараем в кратко съдържание да съберем най-основното. SEO процесът е многослоен и изисква внимание към всеки детайл, за да работи.

Етапи на процеса на оптимизация

Винаги се започва със SEO одит. Така ясно се вижда какво е текущото състояние на сайта, магазина, бранда, какви са проблемите към момента на одитиране и се извършва оптимизиране, съобразено с поставените бизнес и маркетинг цели за бъдещо развитие. Одитът не е еднократна дейност, за да сте в редиците на най-добрите, той трябва да се извършва периодично. Така ще можете да реагирате своевременно спрямо настъпващи промени и да избегнете намаляване на рейтинга ви.

На следващия етап се пристъпва към вътрешна SEO оптимизация. Това са процеси, включващи техническо оптимизиране – мета данни - meta tags, грешки 4хх и 5хх, редиректи, карта на сайта, корекции на кода, URL, настройки към ботовете на най-популярните интернет търсачки и др. действия. Също и оптимизиране на размери и качество на изображения, оформление на сайт, качествено съдържание, навигация, вътрешни линкове, изграждане на връзки и много други.

Външна SEO оптимизация. Включва проучване и анализ на линковете към вашата онлайн платформа или т.нар. линк билдинг. Колкото повече и по-качествени са външните линкове, водещи към вашия сайт или магазин, толкова по-голям рейтинг получавате, както и място сред първите органични резултати при интернет търсенията.

Ключови думи като SEO оптимизатор. Всички сме чували за ключови думи – това са думи или фрази, които най-често се въвеждат от интернет потребителите при техните търсения. Важно е да знаете, че оптимизацията на ключовите думи трябва да се извършва периодично, тъй като те се изменят с времето. И за да сте в първите редици, трябва да сте в крак с последните промени в интернет търсенията. Като целта е не само сайтът ви да е наситен с ключови думи със свързващ смисъл, но и съдържанието на текстовете да е ангажиращо, интересно и задържащо вниманието на потенциалните ви клиенти. Имайте предвид, че интернет търсачките могат и да наказват при използване на много ключови думи в един текст и да го сметнат за спам. Така, че трябва добре да боравите с тях и правилно да ги използвате – не само като думи, но и като полезно съдържание, оформление, правопис и брой.

SEO оптимизация за интернет търсачки. Всъщност, този процес касае оптимизиране на съдържание спрямо ботовете на търсачките и на-вече спрямо това, да се харесва на потребителите. Пример за такива действия са SEO оптимизация в Google, Yandex, Bing.

Обърнете внимание на това, че сайтът ви трябва да е интригуващ, лесен за навигация, с полезни препратки. Колкото по-много са кликовете и времето на престой от потребителите във вашият сайт, толкова търсачките ще ви толерират и тласкат на първи позиции. От значение е също и скорост на зареждане, зададени параметри като честота на обхождане на ботовете на търсачките, индексиране, Robots.txt, мета данните, каноникал тагове, редирект и много др.

Копирайтинг, като част от SEO маркетинга и оптимизацията. Копирайтингът или създаването на онлайн текстове (съдържание) е важна част от дигиталния маркетинг и оптимизацията на онлайн платформа. Създаването на текстове с онлайн съдържание е по-различно от обикновено писане на текст. Има писани и неписани правила за създаването на текст с онлайн съдържание. Копирайтингът трябва да е тематичен, да е смислен, полезен и ангажиращ, да отговаря на особеностите на онлайн потреблението, съобразен с ключови думи, структура, форматиране, правопис, граматика и още много параметри, за да е конкурентен един онлайн сайт, магазин или платформа.

Един от многото фактори е и проучване и анализ на конкуренти - защо техният бизнес е по-популярен примерно, защо посещаемостта им е доста по-голяма от вашият сайт, хубаво е редовно да се прави проверка за резултатност на предприети вече действия по оптимизация и отстраняване на грешки, ако се открият такива.

Може ли сами да си направите SEO оптимизация или се нуждаете от SEO агенция и ползването на SEO услуги.

След като вече се запознахте с основното в това, какво е SEO и какво е SEO оптимизация, можете сами да прецените дали бихте се справили с всичките тези процеси качествено и резултатно. Самото създаване на онлайн платформа не може да ви направи конкурентни. Необходимо е всеки един процес от дигиталния маркетинг и SEO оптимизацията, като част от него да бъде реализиран точно и съобразен с множество изисквания.

За това, ако смятате, че не можете да се справите, потърсете услугите на SEO компания или SEO агенция. Те разполагат с професионалисти, които ще изградят имидж на платформата ви, ще се погрижат за рейтинга, оптимизацията, посещаемостта и популярността и.

Всяка SEO агенция предлага пакети за SEO оптимизация на цени, конкурентни на пазара. В зависимост от пакета SEO услуги, от които се нуждаете – дали само една, дали пакет от услуги или постоянен абонамент за създаване и поддръжка, то цените за SEO оптимизация на сайт или онлайн магазин варират. Във всеки случай, колкото и средства да вложите, бъдете сигурни, че си струва и ще се възвърнат многократно. Сметнете го като капитализирана лихва – колкото повече влагате и плащате цена за SEO оптимизация и ползвате SEO маркетинг стратегии, толкова по-голяма ще е бъдещата ви печалба.

Надяваме се, че успяхте да си изградихте представа за това, как се прави SEO оптимизация на сайт или онлайн платформа. Ако искате да получите повече информация, съвети и насоки или да ползвате услуги на добра SEO агенция, с изградено доверие – може да се обърнете към нас - Royal Technology и нашите специалисти. Имаме повече от 10 години опит в тази област. Оставете всичко в ръцете на нашите опитни експерти и разчитайте на успешно развит онлайн бизнес.

Прочети още

Защо да си направя уеб сайт?

Защо да си направя уебсайт?

В тези динамични дни изграждането на уебсайт е точно толкова лесно, колкото създаването на профил в социалните мрежи. Съвременните платформи ви дават възможност да направите перфектния избор за уебсайт. Но ако търсите наистина важна причина защо да направим собствен сайт, в следващите редове ще откриете нашите неоспорими аргументи за това...

Вижте още
6 Общo погрешни схващания, от които Изпълнителните директори се водят при изработването на уеб сайт

6 Общo погрешни схващания, от които Изпълнителните директори се водят при изработка на уеб сайт

Помните ли последния си проект за изработка на уеб сайт? Надхвърлихте бюджета, пропуснахте крайните срокове и останахте разочаровани от почти всички участници в някакъв момент. Повечето изпълнителни директори имат сериозни погрешни схващания за изработката на уеб сайт.

Вижте още
Защо Startup-ите се нуждаят от SEO оптимизация

Защо Startup-ите се нуждаят от SEO оптимизация

Оптимизацията за търсачки е от десетилетия. Няма съмнение в това, че SEO ще продължи да управлява онлайн общността за години напред. То се превърна в основен продукт в дигиталния маркетинг, който постави много марки там, където са в момента.

Вижте още
SEO оптимизация на онлайн магазини

Как се прави примерен бизнес план за онлайн магазин?

Идеята да стартирате онлайн бизнес ви привлича? Насочили сте се към създаването на ваш онлайн магазин?

Вижте още