Какво е дигитален маркетинг и имаме ли нужда от него?
С навлизането на интернет в ежедневието стандартните начини за продажба и развитие на бизнес се промениха драстично. А в последните две години с наложеното ограничено социално общуване наложи бизнесът да се ориентира към онлайн пространството и интернет клиентите. Все по-голям процент от хората пазаруват онлайн, банкират онлайн, работят онлайн. Като цяло тази тенденция наложи бизнесът да се насочи към развитието на онлайн маркетинга и търговията. За да сте конкурентни на пазара в интернет пространството ще трябва да се научите да прилагате успешно техники и стратегии за дигитален маркетинг и да привличате все повече нови и нови клиенти.
В тази статия ще ви поднесем най-важното като информация, за да ви изясним какво е дигитален маркетинг.
И така: какво е дигитален маркетинг?
Дигиталният маркетинг, наричан още онлайн маркетинг е съвкупност от методи и стратегии, чрез които да осигурите за онлайн бранда си (сайт, магазин, платформа) популярност и конкурентоспособност. И още: доверие, клиенти, висока репутация и място на първа страница, на органичните (неплатени) търсения на интернет потребителите в търсачки като Google, Yahоo, Bing.
За да изградите правилна стратегия за дигитален маркетинг и кой от видовете дигитален маркетинг да приложите, е необходимо за знаете неговите основните етапи: Проучване, анализ и установяване на кой пазар ще продавате, на кого, кой и какъв ще е перфектният ви клиент.
Етап пръв и изключително важен в онлайн маркетинга. Трябва да установите къде и на кого ще продавате продукт или услуга най-успешно. Как би изглеждал перфектният ви клиент, на кои характеристики отговаря той - възраст, пол, интереси, поведение, бюджет за харчене, местоположение и др.. Цялата събрана в този етап информация се анализира и служи за основа на по-нататъшната маркетингова линия за успешно реализиране и резултати.
Правилен избор на съдържание на съобщение, което да се изпраща по мултимедийните канали в интернет до потенциалните ви бъдещи клиенти. Текстът на това съобщение трябва така да е съставен, че да отговаря на проучванията спрямо перфектният ви клиент. По този начин, предавайки посланието на точната аудитория си осигурявате висока посещаемост на онлайн платформата, по-дълъг престой, по-големи продажби, по-предни позиции в органичните резултати в интернет търсачките.
Избор на канали за комуникация.
За да бъде успешна маркетинговата стратегия е много важно правилно да подберете кои канали за комуникация ще използвате, за да стигнете до колкото се може повече крайни потребители в онлайн пространството. Едни от най-използваните канали за комуникация са:
- Content маркетинг - разпространение на текстова, визуална или смесена реклама към точно определена аудитория, което цели трупане на популярност, набиране на нови клиенти и увеличаване на продажби.
- Е-mail маркетинг - изпращане на рекламно съобщение до подбрана група интернет потребители, отговарящи на вашите критерии за идеален клиент и съобразени с поставените ви целите. Така, освен популяризиране, се привличат нови клиенти, разширява се пазара. Само внимавайте как ще го структурирате, за да избегнете попадането му в Спам секцията.
- Комуникация чрез социалните мрежи - една много успешна и резултатна стъпка в дигиталния маркетинг - работа с положителен край. Тъй като социалните медии като Facebook, Instagram, Twitter се радват на огромна аудитория, то със сигурност ще намерите таргет групата от потребители, която чрез отваряне на рекламите да посети вашият сайт, да коментира, да закупи, да препоръча.
- Google Ads маркетинг - Google предоставя различни възможности за достигане чрез рекламиране до избрана аудитория, в случая, съобразена с вашата стратегия за развитие. Може да рекламирате в кампании в мрежата на търсене, в дисплейната мрежа, видеокампании. Целта е да се достигне до нови потребители, до висока посещаемост, популярност, доверие и високи продажби, разбира се.
- SEO оптимизация - оптимизацията на интернет търсачките е изключително използвана и резултатна стъпка към успешното маркетиране. Правилната оптимизация води до повдигнат рейтинг, висока конкурентоспособност, място в първа страница в неплатените резултати от търсенето на интернет потребителите, голяма посещаемост, увеличени продажби. Самата SEO оптимизация е съвкупност от множество дейности, изпълнението на които трябва да е точно, професионално, за да е резултатно. Включва в себе си:
- техническа оптимизация - редиректи, кодове, грешки, скорост на зареждане на страница и много др.технически аспекти.
- оптимизиране на вътрешно съдържание - вътрешни препратки, стойностно и полезно съдържание, лесно навигиране в сайта, впечатляващ текст, качествен и грабващ вниманието снимков и видеоматериал.
- Линк билдинг - препращанията към вашия сайт от доверени и престижни външни сайтове са от изключителна важност за рейтинга и популярността сред търсачките и онлайн потребителите.
- Ключови думи и анализ - оптимизиране на текстовото съдържание спрямо най-честите търсения от онлайн потребителите. То трябва да е качествено, ангажиращо, смислено, за да грабне вниманието, да съдържа точните ключови думи - в определена структура, формат, брой, правопис и граматика.
* SEO мониторинг - SEO оптимизация на сайт не е еднократен процес. Повечето отпимиризащи техники се нуждаят от постоянно наблюдение, анализ и актуализации, тъй като потребителското търсене се изменят във времето. По този начин си осигурявате бърз отговор на изменени потребителски интереси и бързо отстраняване на грешки.