Девет въпроса, които ще Ви помогнат да идентифицирате добрата компания за SEO оптимизация.

Девет въпроса, които ще Ви помогнат да идентифицирате добрата компания за SEO оптимизация.

2020-01-17

Живеем в ерата на фалшивия гуру. Те са навсякъде в социалните медии, с обещания, че са хакнали кода за успех, ако приемете тяхната проста система за ниска цена. 

Добрата новина е, че с правилните въпроси не е трудно да подушиш дали една SEO компания е надеждна или работят за “бърз долар”. Ето девет въпроса, които бихме препоръчали да зададете преди да инвестирате в SEO партньор:

1. Откога се занимавате с това?

Има логика да наемете някого с поне няколко години опит... Нещата могат да се променят от една актуализация на Google до друга, така че потърсете някой, който предприема дългосрочен подход, а не използва техники, които може да не работят след няколко месеца.

2. Как ще подобрите класирането ми?

Съвременното SEO изисква цялостна стратегия и опитно изпълнение и ако една агенция прави това правилно, тя ще бъде прозрачна по отношение на стратегията си. 

Но ако SEO компанията ви “замазва очите” с дълги обяснения колко са сложни процесите , тя вероятно не е квалифицирана или просто иска да “осребри чека си” и не се интересува от резултатите.


3. Как подхождате към backlink-овете?

Backlink-овете са важни за SEO оптимизацията, откакто Google излезе на сцената с алгоритъма си PageRank, и не мислим, че това скоро ще се промени. Какво е PageRank и защо обратните връзки са ценни? PageRank е основна част от алгоритъма на Google, който отчита връзките като „глас“ в конкурса за популярност на търсачките. И тъй като една добра обратна връзка е по-ценна от множество евтини алтернативи, качеството е по-важно от количеството. 

Нито един уважаващ себе си SEO доставчик не би преследвал нискокачествени връзки и подозрителните няма да го признаят, така че от вас зависи да усетите как един SEO доставчик подхожда към обратните връзки. Добрата SEO компания може и ще комуникира прозрачно за своите стратегии за изграждане на bachklink-ове. Така че, ако някоя компания каже, че не може да обсъжда методите си, защото "те са собственост", бягайте!


4. Какво проследявате?

Не е нужно да знаете всичко, но повечето SEO компании вероятно ще ви кажат, че следят:

Класиране: Трябва да имате информация за това, кои целеви ключови думи се движат нагоре (или надолу) с отчетите за класиране.

Трафик: Отчет за трафика трябва да показва трафика ви за търсене за определен период от време (т.е. месец или година) в сравнение с предишен.

Реализация: Опитните SEO компании знаят, че парите са възвръщаеми. Без преобразуване няма възвръщаемост на инвестициите и всяко увеличаване на трафика без вложение е просто невъзможно.

Въпреки че и трите показателя са важни, не можете да проследявате реализациите без трафик или трафик без класиране. Ако уеб сайтът ви е нов, проследявайте класирането, докато не получите известна видимост на първа страница на Google. 

Първа страница ще Ви носи трафик, което означава, че след това можете да проследявате и това и възвръщаемостта.


5. Следвате ли най-добрите практики на Google?

Трябва да се държите добре с Google, ако искате Google да се държи добре с вас. В противен случай уебсайтът ви може да изчезне от Google, като наказание от търсачката. Вашият доставчик на SEO трябва да може да ви даде представа колко добре следва препоръчителните най-добри практики на Google или поне да бъде откровен къде са неговите граници.

6. Какво знаете за алгоритмите на Google?

Повечето актуализации на алгоритмите на Google имат незначително въздействие върху всеки един сайт. Някои алгоритми обаче са достатъчно значими, за да бъдат назовани, като Panda, Penguin и Hummingbird. Всеки квалифициран доставчик на SEO трябва да е запознат с по-голямата част от тях.

7. Можете ли да ми кажете нещо за ваша неуспешна кампания?

Повечето SEO компании са имали погрешни стъпки в миналото. Така се учиш. Независимо дали е негова вина или липса на участие от страна на клиента, чудесно е да чуем защо не се е получило и по-важното как са се коригира за в бъдеще.

8. Кой е най-дългогодишният ви клиент?

Ако откриете добър данъчен счетоводител, вероятно нямате нищо против да плащате техните такси, защото ще ви спестят достатъчно в данъци, за да покрият тези разходи.Същото важи и за добър SEO доставчик. Ако SEO компания съществува от няколко години, но не може да говори за дългосрочни клиенти, внимавайте. Никоя компания не би изпуснала постоянно печеливш източник на приходи. 

9. Можете ли да гарантирате класиране №1?

Мразя да наричам някого лъжец, но всеки, който обещава класация №1 всеки път, не казва истината. Въпреки че митът съществува, ето защо гаранцията звучи твърде добре, за да е вярна:

Алгоритъмът на Google технически е мистерия. - Google работи с бизнеса, за да печели пари - милиарди долари, за да бъдем точни. Ако някой разбере алгоритъма им, тези приходи ще бъдат уязвими. SEO компаниите могат да четат информация от публикациите и патентите на Google или да провеждат собствени изследвания, но Google не споделя друго.

Промените в алгоритъма са постоянни. - Алгоритмите се променят ежедневно, така че дори ако някой разбере нещо за някои от алгоритмите, на следващия ден няма да е същото.

Това е рискован бизнес. -  Шофирането с 20 км/ч над ограничението на скоростта може да не ви създаде проблеми, ако не ви хванат. Въпреки това, последиците могат да бъдат съществени. По същия начин Google редовно въвежда ръчни и алгоритмични капани за скорост, превръщайки SEO преки пътища в игра, която не искате да играете.


Доброто SEO е двупосочна улица!

Успешната връзка с SEO компания е партньорство, изградено на взаимно разбирателство. И двамата преследвате една и съща цел: да увеличите приходите си. Работете заедно от самото начало и решете как можете да си помогнете взаимно за постигането на тези цели.


Прочети още

6 Общo погрешни схващания, от които Изпълнителните директори се водят при изработването на уеб сайт

6 Общo погрешни схващания, от които Изпълнителните директори се водят при изработка на уеб сайт

Помните ли последния си проект за изработка на уеб сайт? Надхвърлихте бюджета, пропуснахте крайните срокове и останахте разочаровани от почти всички участници в някакъв момент. Повечето изпълнителни директори имат сериозни погрешни схващания за изработката на уеб сайт.

Вижте още
Google за кражбите на съдържание и ефекта при класирането му

Google за кражбите на съдържание и ефекта при класирането му

В разговор с уеб администратори Джон Мюлер от Google отговори дали плагиатството на съдържание може да навреди на класирането на сайта. Отговорът на Мюлер даде поглед върху това как Google се справя със сайтове, които крадат съдържание и ефекта, който има върху сайта.

Вижте още
Колко време отнема, колко струва SEO?

Колко време отнема, колко струва SEO?

С над 200 различни фактора за класиране е трудно да се предвиди колко време ще отнеме на един уебсайт за класиране. От опита, който сме придобили до момента можем да Ви споделим, че клиентите обикновено виждат значително подобрение на ключови думи с фрази през първите 90 дни и по-конкурентни срокове за търсене около 180 дни.

Вижте още
Задължителни елементи на успешната стратегия за SEO оптимизация

Задължителни елементи на успешната стратегия за SEO оптимизация

Всеки собственик на бизнес иска да остане актуален и да увеличи приходите. Създаването на мощна стратегия за SEO оптимизация може да им помогне да постигнат целите си. Стратегия за SEO оптимизация обикновено се състои от техники, Off-Page и On-Page, използвани за подобряване на видимостта на уеб сайта Ви.

Вижте още