SEO Оптимизация

Какво е SEO оптимизация на сайт

Най-краткият отговор е – това, без което Вашият бизнес (уебсайт) не може! Значението на SEO буквално е search engine optimization (оптимизация за търсещи машини). Целта ѝ е да изкара Вашия уебсайт на по-предни позиции при изписване на определени ключови думи в онлайн търсачките (Google, Bing и Yahoo и т.н.). Когато един потребител се нуждае от информация, той я изписва под формата на въпрос, фраза, дума и се зареждат уебсайтове, които отговарят на неговото търсене. Логично, когато някой се грижи системно за добрата оптимизация на един сайт, той се появява по-напред от останалите и така има по-голям шанс търсещият да попадне на съответния бизнес (продукти или услуги) и да се превърне в клиент. Важно е да се подчертае, че SEO оптимизацията се грижи за органичното или локалното позициониране на бизнеса Ви при търсене. Ще забележите също така, че има определени сайтове, пред които има обозначение „реклама“. Това е така, защото те са си платили за такава, т.е. това не е органично или локално позициониране според изискванията на търсачката. При една качествена SEО оптимизация и нейната поддръжка, няма да е нужно да плащате за реклама. Доказано е, че при търсене в Google потребителите най-често преглеждат първата страница (около 70%), понякога стигат до втора и много рядко до трета. Оптимизацията не се прави еднократно и изисква специфични знания и умения, затова най-добрият вариант е да наемете специалист в маркетинг екипа си или да заложите на SEO агенция. Често вторият вариант е по-предпочитан, тъй като финансово е по изгоден (много SEO агенции предлагат услуги по пакети), а и в една агенция има повече специалисти, което прави услугите по-всеобхватни и ефективни.

Как се прави SEO оптимизация и какво включва тя

Първата стъпка винаги е анализ на настоящото положение или т.нар. SEO одит, който ще разгледаме малко по-надолу. Целта му е да покаже как един сайт е оценен от Google (най-използваната онлайн търсачка у нас, към която са насочени всички SEO стратегии) към момента и къде трябва да се работи за подобрение в тази насока.

Добрият маркетинг специалист прави и сериозно проучване на бизнеса, конкурентите и какво „работи“ в съответния бранш, преди да направи стратегията. Когато има налични резултатите от тези две стъпки, той/тя вече може да структурира SEO оптимизацията съобразно нуждите на сайта – с фокус върху техническите параметри, върху визуализацията, върху съдържанието (ключови думи, дължина на текста, формати и др.) върху линк билдинг и т.н.

Оптимизацията изисква време и усилия. Тя струва и пари, но цената за SEO оптимизация е съвсем приемлива и се отплаща в дълготраен план.

Вероятно се питате защо просто да не си платите за реклама и да излизате на челни позиции в търсачките без да се налага да правите оптимизация на сайта си. Проучванията показват, че 70-80% от потребителите масово пропускат сайтовете с обозначение „реклама“. Причината е, че юзърите са скептични към качеството на предлаганите услуги/продукти. Те смятат, че платените сайтове предлагат скъпи неща, които се нуждаят от масирана реклама, за да бъдат закупени.

Органичното позициониране от Google не само продава, но и гради доверие у потребителя спрямо стоката и компанията. То е един вид оценка на качеството и произхода на фирмата.

SEO одит като задължителен елемент при оптимизацията

Както споменахме, преди стартирането с оптимизацията на един сайт, трябва да му се направи SEO одит, за да се определи до каква степен в момента той се “харесва” от търсачките. Този процес засяга два аспекта:

Вътрешна SEO оптимизация

Вътрешната SEO оптимизация (On-site SEO одит) се фокусира върху техническите характеристики на Вашия уебсайт. Това включва анализиране на редица елементи, част от които са домейн и хостинг, URL адрес, заглавия и описания, изображения, вътрешни линкове, ключови думи и страници, съдържание – един от най-важните елементи за ефективна оптимизация.

Външна SEO оптимизация

Външната SEO оптимизация (Off-site SEO одит) включва анализ на външните линкове и по-специфично на домейните, от които ги получавате. Този процес е част от т.нар. линк билдинг и е важен за „авторитета“ на Вашия сайт. Ако въпросните домейни са “харесвани” от Google, техните линкове към Вашия уебсайт, вдигат стойността и доверието към него на търсачката и тя го тласка на по-предни позиции.

Дори оптимизиран, сайтът Ви трябва да минава SEO одит поне веднъж годишно, тъй като интернет средата е динамична и постоянно се променя. Цената за SEO одит варира в зависимост дали е част от пакет или еднократна услуга.

Избор на ключови думи за оптимизация на сайт

В основата на всяка оптимизация на сайт е откриването на ключовите думи, които вършат работа за съответния бизнес. Те представляват фрази, които потребителите ползват, за да търсят определена информация в интернет през търсачката.

Ключовите думи трябва периодично да се проверяват, тъй като търсенията се променят във времето. Това се усеща доста по-силно през последните години, тъй като все по-актуално е гласовото търсене и повече хора използват тази функция през мобилните си устройства за набавяне на информация. Това променя и често използваните фрази за търсене.

Позиционирането на тези думи за ефективна SEO-оптимизация е наложително не само в съдържанието на един уебсайт, а и в мета таговете, описанието на изображенията, линковете, URL адреса на страниците и др. Селектирането им се извършва с конкретни уеб инструменти, с които се проверява честотата на ползване на конкретна дума или фраза.

Намирането на точните изрази/фрази за Вашия бизнес може да бъде извършено и на база географско положение.

Имайте предвид, че дори да откриете съответните уеб инструменти, е по-добре да потърсите услугите на SEO специалист/агенция, тъй като те разполагат със, знания, практически опит и умения в тази посока.

Как се прави регистрация на сайт в търсачки

Създаването на уебсайт не го прави автоматично видим за потребителите. В много портали ще намерите опция за регистрация на сайт в търсачки, където Вие можете да предложите своя сайт за посещение. Когато въведете пълния URL адрес на уебсайта си, търсачката ще разгледа съответната страница и ще въведе в своята база данни част от съдържанието ѝ.

Друг начин за регистрация на Вашия сайт в търсачки е поставянето на линкове към него в други, вече индексирани от Google сайтове (колкото повече линкове имате от сайтове с висок “авторитет” и нисък спам рейтинг, толкова по-добре). Търсещите роботи не минават само веднъж през страницата на сайта, а периодично и така събират и сортират повече информация за него и обновленията, които са се извършили на него (затова и SEO оптимизацията изисква постоянство, а не е еднократен процес).

Едни от най-ефективните места да позиционирате адреса на сайта/конкретна страница от него, са големите портали, утвърдени фирмени сайтове, онлайн каталози, новинарски сайтове с голяма аудитория. Ако бизнесът Ви е с ограничен териториален обхват, изградете връзки към уебсайта си от в подходящи сайтове и портали на съответната територия.

Нуждаете ли се от професионални SEO услуги и консултация или можете и сами

Както сами видяхте, SEO оптимизацията е дълъг и сложен процес, който изисква сериозни умения и експертиза. Дори да четете в интернет как да оптимизирате уебсайта си, вероятността да се справите сами е много малка.

Препоръчваме Ви да се погрижите по най-добрия начин за Вашия бизнес и да поверите тези процеси на експерти. Инвестицията в SEO услуги и консултация си заслужава и има висока възвръщаемост и ефективност във времето.

Ние от Royal Technology се занимаваме с SEO от над 10 години и имаме зад гърба си десетки успешни проекти. Заповядайте при нас за консултация.

Свържете се с нас

Ако Вие смятате, че Вашият бизнес трябва да фигурира в Интернет, ние ще Ви помогнем да придобиете нови клиенти за Вашите продукти и услуги, защото ние имаме необходимите решения!

* С натискане на бутона "Изпратете запитване" Вие се съгласявате да обработим Вашите лични данни.