6 Общo погрешни схващания, от които Изпълнителните директори се водят при изработка на уеб сайт
Помните ли последния си проект за изработка на уеб сайт? Преминахте бюджета, пропуснахте крайните срокове и станахте разочаровани от почти всички участници в някакъв момент.
Лошата новина? Беше трудно.
Наистина лошите новини? Вероятно е виновен вашият екип. Повечето изпълнителни директори имат сериозни погрешни схващания за изработката на уеб сайт. Това е проблем, защото фирмите са по-зависими от всякога в онлайн присъствието си.
С това се борят изпълнителните директори в компании от всякакъв мащаб. Ето шест мита, с които повечето управители се борят:
1.Изработката на уеб сайт е лесна.
Клиентите обикновено искат "прост" уеб сайт с 20 страници, с настройка за влизане, онлайн плащане, блог и други джаджи.
Уеб сайтове като Facebook и Craigslist могат да изглеждат прости, но необходимата работа по разработката отнема много време и е сложна. Странното е, че колкото по-прост е дизайнът, толкова по-скъп е сайтът. Някои искания, които изглеждат малки, могат да включват сложна разработка и изискват дни на програмиране.
2. Всеки трябва да участва.
Вместо да вкарате целия персонал в конферентна зала, за да изтръгнете идеи за изработване на уеб сайт, включете само хората, които ще вършат работата. Изяснете вашата стратегия за съдържание, активи на марката, бизнес цели и потребителски потоци. Не губете време да обмисляте задълбочено техническо планиране, архитектура на базата данни, оформления, дизайни или програми.
3. Уеб сайтовете са стока.
С появата на шаблони, сайтове като дизайн и офшорно развитие, много бизнесмени крият погрешното схващане, че уеб дизайнът е евтина стока.
Възползвайки се от вече създадените шаблони, може да работи за някои компании, но за тези, които са сериозни за своята марка и онлайн присъствие, такива алтернативи няма да бъдат достатъчни в дългосрочен план. Помислете за Вашия уеб сайт като инвестиция и насочете съответните ресурси към него. Намерете екип от дизайнери, които разбират вашия бизнес, задават правилните въпроси и имат щастливи клиенти. Един добър екип ще ви помогне да управлявате целите си и бюджета си и да намерите оптимални решения. Може да изглежда скъпо, но възвръщаемостта на инвестициите ще си струва.
4. След като сайтът е направен, Вие нямате повече ангажименти към него.
Изработката на уеб сайт не е еднократна дейност. След като сайтът ви бъде пуснат, той ще трябва да се поддържа. Много компании от средния пазар имат денонощни екипи, които наблюдават сайтовете си, за да гарантират, че остават без проблеми.
Дори ако уеб сайтът ви не е с голям обем трафик, все още се нуждаете от някой, който следи функционалността. Също така ще са необходими актуализации на защитата и ново съдържание за целите на SEO оптимизация
.5. Всеки може да създаде чудесен потребителски опит.
Не можете да създадете уеб сайта сами. Съсредоточете се върху воденето на вашия бизнес и подобряването на продуктите си. Вашият стажант, братовчед или IT човек също не може да го изгради. И повече, всичко което влиза в сайта, се нуждае от повече от основни познания за уеб дизайн, особено при изграждане на платежни системи и осигуряване на интеграция с вътрешните системи на компанията. Има безплатни инструменти за изграждане на уеб сайтове, които могат да бъдат чудесни за стартиране на малък бизнес сайт. Но те не са достатъчно здрави за нуждите на повечето утвърдени фирми.
За изработването на вашия уеб сайт може да се нуждаете от екип, който да се проектира предимно от нулата, което изисква определен набор от умения. Нека фирмата за уеб дизайн да направи това, което прави най-добре, но се уверете, че нейните служители задават правилните въпроси за целевите аудитории, преди да започнат.
6. Това е вашият уеб сайт, така че вие трябва да диктувате дизайна.
Естествено е да искате да управлявате уеб сайта на фирмата си. За съжаление, освен ако не сте уеб програмист, това не е работа за вас. Трябва да се доверите на вашия програмист, ако искате посетителите на сайта да станат клиенти, които плащат. Уеб дизайнерите ще разберат вашата визия, но трябва да ги оставите да проектират. Те са добре осведомени за структурата и това, което помага на посетителите да се превърнат в клиенти.