Какви са стъпките за успешна SEO оптимизация на уебсайт
Платената дигитална реклама винаги ще е част от маркетинговата стратегия на една компания за увеличаване на клиентите и реализиране на много продажби, но тя далеч не е единственото средство за успеха на бизнеса ви. От години все повече експерти в маркетинговия бранш залагат на ефективна SEO оптимизация.
Какво представлява SEO оптимизацията
SEO оптимизацията е процес на подобряване на различни параметри (технически, визуални, вербални) на сайта с цел възприемането му по-добре от търсачките, позволяващо на Google да го индексира като важен, интересен и полезен и да го позиционира на предни страници при търсене по конкретни ключови думи.
Как работи SEO оптимизацията
Когато един потребител търси конкретна информация, най-често задава дума, фрази или цели изречения в търсачката на Google, според които тя подрежда уеб сайтове с резултати на база неговото търсене. Първите няколко сайта са платени и излизат с обозначение „реклама“ , а под тях се нареждат тези, които търсачката е преценила като най-важни и адекватни на търсенето. Потребителят обикновено проверява само резултатите на първа страница и рядко стига до 2-3 стр. Той избягва рекламните сайтове, тъй като доверието му в тях не е високо поради факта, че са платени, за да се показват по-напред.
Как работи оптимизацият за вашия бизнес - когато вие изберете оптимизация за Google за своя уебсайт, той ще излезе органично максимално напред при търсене и така ще привлечете повече клиенти.
Какво включва SEO оптимизацията на сайт
SEO оптимизацията на уеб сайт съдържа много различни аспекти. Най-общо казано оптимизирането се насочва към съдържанието (вътрешна SEO оптимизация по ключови думи), дизайна, регистрация на сайта в търсачки, функционалностите, бързината на зареждане, ападтивността на сайта за различни мобилни устройства, създаването на външни линкове, водещи към сайта (външна SEO оптимизация), кодовете. В зависимост от направения SEO одит от съответния маркетинг специалист или SEO агенция може да се извърши оптимизация на целия сайт или доста по-подробна on page оптимизация, която включва щателна проверка на всяка една страница от уебсайта и оптимизиране на всички нейни компоненти.
Какви са стъпките за успешна SEO оптимизация на сайт/онлайн магазин
- Първата стъпка винаги е свързана с нуждите и желанията на клиента, които той трябва добре да обясни на SEO агенцията, с която работи. Точният бриф и яснотата на задачата са ключови. Ако клиентът не може да обясни добре задачата, специалистите трябва да го насочат каква информация искат да получат.
В началото на пандемичната криза имахме интересен случай. В почивен ден получихме обаждане от собственика на известна международна компания, който поиска от нас помощ да развием неговия онлайн магазин чрез SEO оптимизация. Клиентът беше работил с доста фирми досега и сподели, че им е дал огромни суми, но с минимален резултат. Той имаше спешна нужда от помощ и се обърна към нас с молба за съдействие в този тежък за бизнеса му момент. Ние взехме присърце проблема му и след като изяснихме в детайли крайната цел, започнахме да действаме по оптимизиране на онлайн магазина му, за да спасим бизнеса му.
- След брифирането идав т.нар. SEO одит. Той представлява внимателно анализиране на сайта по различни показатели, за да се види какво е правено по него, как се индексира той и да се премине към съставяне на правилната стратегия за SEO оптимизация.
Получихме пълен достъп до уеб сайта на клиента и започнахме да анализираме всичко налично. Направихме SEO стратегия и избрахме най-добрите ключови думи, които щяха да доведат максимално много клиенти. Разпределихме работата по екипите и започнахме да работим усилено. Оказа се, че сайтът изобщо не е бил оптимизиран по нито една ключова дума и на практика трябваше да започнем от самото начало, като трябваше да пренапишем цялото съдържание.
- Когато стратегията е готова, е желателно да се обсъди с клиента какви действия ще се предприемат, за да е наясно какво се случва и ако се наложи допълнително съдействие от негова страна и други достъпи, да бъдат осигурени. Често самите клиенти не са наясно в детайли с процеса на SEO оптимизация и подобни отчети се превръщат в SEO консултация, което не трябва да ви притеснява. Важното да има прозрачна политика на действие и пълно съдействие и разбирателство между двете страни. Освен това е важно клиентът да разбере, че SEO оптимизацията е процес и не е нещо, което ще се случи за седмица и ще донесе резултати веднага.
В конкретния случай с клиента, когото споменахме, SEO оптимизацията по ключовите думи отне месеци, за да даде ефективност, тъй като не беше правено нищо до момента. Работихме 4 месеца неуморно, за да докараме резултати. На четвъртия месец изкарахме сайта на първо място на първа страница по 2 от ключовите думи. След още 2 месеца изкарахме още ключови думи на първа страница на първо място и клиентите бяха страшно благодарни за цялата работа, която свършихме по сайта, тъй като започнаха да валят поръчки.
- След като стратегията влезе в сила и започнат резултатите много клиенти спират с SEO оптимизацията. Това е голяма грешка, тъй като този процес изисква периодични анализи и поддръжка. Не забравяйте, че конкурентите ви също оптимизират своите сайтове и постоянно се борят за мястото си в онлайн пространството, Самото дигитално пространство същи не спира да се променя и има нови и нови изисквания, на които вашият сайт трябва да отговори, за да продължава да държи челни позиции.
Тези неща веднага ще ви бъдат подробно обяснени при една SEO консултация от истински специалисти. При избора на агенция е важно да направите проучване, да разпитате свои познати и разгледате внимателно сайта на съответната компания. Цените не са най-важното, важно е работата да бъде свършена! Доверявайте се на фирми, които имат доказана репутация и реални клиенти, както и които предлагат повече от една SEO услуги. Последното е важно, тъй като както споменахме, SEO оптимизацията не е само регистрация на сайта в търсачките или вкарване на няколко ключови думи в съдържанието. Тя е цял процес, който изисква дълбоки познания и работа в различни направления често на повече от един професионалисти. Добрите агенции като Royal Technology разполагат с екипи, които могат да извършат всяка дейност, свързана с SEO оптимизацията и така да ви предложат по-качествено и ефективно обслужване.