Какво е SEO?

SEO (оптимизация за търсачки) е маркетинговият процес за увеличаване на видимостта в рамките на резултатите от органичното търсене с конкретната цел да се получи по-голям трафик за даден уебсайт.

Как работи SEO

Всяка голяма търсачка като Google, Bing и Yahoo предоставя списък с уебсайтове, за които се счита, че най-добре отговарят на заявката на потребител за търсене. Тези списъци се наричат резултати от търсенето. В рамките на тези резултати от търсенето ще намерите платени обяви, но по-голямата част от резултатите са съставени от т.нар. Органични обяви. Органичните резултати са безплатните обяви, които търсачките са намерили чрез своя анализ за най-подходящи за заявката на потребителя.

Да бъдете изброени в горната част на органичните обяви е в основата на защо SEO-то е толкова важно. Понастоящем органичните резултати получават значително по-голям дял от трафика в сравнение с платените реклами. Така че, ако вашият бизнес не се намира в органичните обяви Вие ще пропуснете голям процент от потребителския пазар.

Първият резултат е оптимизацията на търсачките. Има многобройни стратегии и техники, които водят до създаване на подходящ и оптимизиран сайт. Някои от тях могат да се конкурират наистина за ключовите думи, които могат да генерират приходи за вашия бизнес.

Как да започнете със SEO

Не е трудно да се започне на основните неща по SEO, то просто отнема време и изисква търпение. Уеб страниците обикновено не се класират за една нощ за конкурентни ключови думи. Ако сте готови да създадете солидна основа за оптимизиране на уебсайта си ще Ви е нужно време за да го надградите. Тогава ще постигнете успех и ще увеличите органичния си трафик. Компаниите за онлайн маркетинг могат да постигнат както краткосрочни резултати така и дългосрочни след много часове работа по конкретен уеб сайт.

Как Google класира уеб сайтовете?

Търсачките използват автоматизирани роботи, познати още като уеб роботи или паяци за сканиране и каталогизиране на уеб страници, PDF файлове, графични файлове и т.н. за евентуално включване в техните масивни индекси. Оттам, всяка уеб страница и файл се оценяват от програми наречени алгоритми, които определят дали даден файл предлага достатъчно уникалност, която да бъде включена в индекса.

Ако даден файл се счита за достатъчно ценен, за да бъде добавен в индекса, файлът или уеб страницата ще се показват само в резултатите от търсенето, които алгоритмите са определили, че са подходящи и отговарят на намерението на заявката на потребителя. Това е истинската тайна за успеха на търсачките. Колкото по-добре отговарят на заявките на потребителя, толкова по-вероятно е потребителят да ги използва в бъдеще. Общоприето е, както свидетелства и огромният брой на техните потребители, че Google предоставя по-подходящи резултати, благодарение на техните много сложни алгоритми, които непрекъснато подобряват. В стремежа си да поддържат конкурентно предимство Google прави по 500-600 актуализации на своя алгоритъм всяка година.

Намерението на потребителите играе по-голяма роля в начина, по който търсачките класират уеб страниците. Например, ако потребителят търси "SEO компании", то тогава потребителят търси списък на компании, които биха били предлагали именно тази услуга. Всичко това е вградено в алгоритъма на Google.

Фактори за класиране в търсачките

Както беше посочено по-горе тези алгоритми са много сложни, така че има много фактори, които тези програми пресмятат за да определят класирането. В допълнение, Google и другите търсачки работят много усилено, за да не позволят на бизнеса да "изиграе" системата и да се манипулират резултатите.

И така, колко фактора за класиране има? Е, на 10 май 2006 г., Мат Кътс от Google обяви, че има над 200 фактора за класиране и търсене, които Google пресмята.

След това, през 2010 г., Мат Кътс заяви, че тези 200+ фактора за класиране и търсене имат до 50 вариации. Това би произвело действителното число на над 1000 уникални фактори. Въпреки че има толкова много фактори, те не носят еднаква тежест.

За уебсайтове, които искат да се класират за национално конкурентни ключови думи, факторите, които са най-важни, са свързани със страницата, извън страницата и директните фактори. Оптимизирането на страницата е свързано със съдържанието и уебсайтът има шанс да се класира за конкурентни фрази за търсене, съдържанието трябва да е много подходящо и да отговаря на заявката на потребителя за търсене. Факторите извън страницата са свързани с популярността на връзките на уебсайта и с това как авторитетните външни източници намират вашето съдържание. Що се отнася до свързаните с директните фактори манипулации, ако сте уловени в нарушение на указанията на Google за уеб администратори, няма да бъдете конкурентноспособни изобщо.

За уебсайтове, които търсят да се класират на местния пазар, факторите са много сходни, с изключение на добавянето на Google My Business, местните обяви и отзивите. Google My Business и цитати Ви помагат да удостоверите местоположение на фирмата и предмета на дейност. Ревютата подпомагат определянето на популярността на този местен бизнес.

On-Page SEO

On-page SEO е оптимизацията на HTML кода и съдържанието на сайта, за разлика от офлайн SEO-то, което се отнася до връзки и други външни сигнали, сочещи към уеб сайта.

Общата цел на оптимизацията на страницата е да се уверите, че търсачките могат да намерят вашето съдържание и че съдържанието на уеб страниците е оптимизирано, за да класира тематично подходящи ключови думи, които искате да насочите. Трябва обаче да вършите нещата по правилния начин. Всяка страница трябва да има своя собствена уникална тема. Не трябва да налагате оптимизация върху уеб страница, ако ключовите думи не съвпадат с темата за вашия продукт или услуга. Тогава може да се наложи да създадете различна страница само за този набор от ключови думи.

Ако оптимизирате заглавието, описанието и ключовите думи, докато създавате подходящо съдържание, крайният потребител ще има значително по-добро преживяване на уебсайта Ви, тъй като те ще намерят съдържанието, което очакват да намерят. Ако представите погрешно съдържанието в заглавния етикет и описанието, то ще доведе до по-високи проценти на отпадане на уебсайта Ви, тъй като посетителите ще напуснат бързо, когато не намират това, което очакват.

Това е прегледът на високо ниво на оптимизацията на сайта. Има няколко ключови теми, свързани с оптимизацията на страницата, които ще покрием, включително кодиране на HTML, проучване на ключови думи и оптимизиране на съдържанието. Това са основополагащи елементи, които трябва да бъдат имплеметирани за да имате по-високи резултати в ранглистата на търсачките.

Одит на уебсайтове

Ако уебсайтът Ви има затруднения в класирането, може да поискате SEO консултация. Нуждаете се от 360 градусов анализ за да идентифицирате недостатъците на уебсайта си, така че да можете да ги коригирате и да върнете сайта си на по-солидна основа. Одитът може да Ви помогне да откриете проблеми и недостатъци както на страницата, така и извън нея, която може да задържа уебсайта Ви от класиране за целевите Ви ключови думи.

Има инструменти за SEO, които могат да Ви помогнат да определите основни технически проблеми, което прави тази част от процеса на одита много по-ефективна. Одитът обикновено няма да спре при технически анализ. Съдържанието и профилът на връзката на уебсайта също играят важна роля в класирането на даден уеб сайт. Ако нямате качествено съдържание или авторитетни връзки, ще бъде трудно да се класирате за силно конкурентни фрази за търсене.

HTTPS сигурност

Google, в стремежа си да създаде по-безопасно и по-сигурно уеб преживяване за своите потребители в мрежата за търсене накара уеб администраторите да защитят уебсайтовете си. Безопасната връзка е важна за търсачката на Google. Ако потребителите в мрежата за търсене имат доверие в безопасността на показваните резултати, те ще продължат да използват търсачката на Google в бъдеще.

Google има основателна причина да насърчи уеб администраторите да осигурят сайтовете си. Когато хората купуват онлайн, потенциалните клиенти ще се чувстват много по-уверени, че завършват сделка със сайт, който е защитен срещу недоброжелателни действия от трето лице.

За да насърчи правилно уеб администраторите да защитават уебсайтовете си, Google интегрира SSL като фактор за класиране в търсенето. Уеб сайтове, които имат SSL сертификати, ще бъдат облагодетелствани малко над тези, които не го правят. Това не е голям фактор, но достатъчно, ако всички други фактори са равни, обектът, който е защитен, ще спечели.

Мобилен дизайн / Mobile Friendly Design

Повече от 60% от всички заявки за търсене се провеждат на мобилно устройство сега. Google работи за създаването на най-добрата възможност за търсене - следователно, те трябва да дават предимство на уебсайтовете, които подобряват тяхната мобилна използваемост.

Осигуряването на по-добро мобилно изживяване може да се осъществи по няколко начина. Най-често срещаният метод е, че уеб администраторите създават отзивчив дизайн, който ще се коригира въз основа на размера на браузъра или устройството от което гледате. Други сайтове имат мобилна версия на тяхната уеб страница, която се активира, когато сървърът открие, че потребителят използва мобилен браузър.

Скоростта, с която се зареждат мобилните страници, също е важна. Google подкрепя проект, наречен "Ускорени мобилни страници" (AMP), а през 2016 г. интегрира списъците за AMP в резултатите от мобилното си търсене.

Като се има предвид, че по-голямата част от търсенията вече се основават на мобилни устройства, Google създава първи индекс за мобилни устройства. Това ще се превърне в основен индекс на Google за уеб страници и ще започне да се развива бавно от края на 2017 г. Имате притеснения, че сайтът Ви не е приятелски настроен към мобилни устройства?. Уебсайтовете, които осигуряват добро мобилно изживяване, ще имат по-голяма способност да се класират по-високо в резултатите от търсенето. Това обаче не е само за Google. Бинг също се движи и в тази посока.

Скорост на уеб страници

Скоростта на страницата е времето, необходимо за зареждане на уеб страница. С първия индекс на Google за мобилни устройства скоростта на страницата ще играе по-голяма роля като фактор за класиране.

За пореден път става въпрос за опита на потребителя. Посетителите на уеб сайт просто не искат да чакат да се заредят страниците. Колкото по-дълго е необходимо за зареждането на вашата уеб страница, толкова по-голям е шансът посетителят да напусне (скача) и да посети сайта на вашия конкурент. Google направи проучване и установи, че разликата между времето за зареждане на 1-ва страница и времето от 5 секунди увеличава шансовете, че посетителят ще отскочи с 90%.

Трябва да обърнете внимание на темпа, при който посетителите се отразяват от уебсайта Ви, тъй като това също е фактор за класиране. Не само това, това са загубени възможности за приходи. Google се грижи за тези показатели, защото трябва да поддържа потребителите на търсенето им щастливи с резултатите, които се показват.

Има няколко неща, които можете да направите, за да подобрите скоростта на страницата. Някои от тези елементи включват следното:

  • Активиране на компресирането на файлове
  • Минимизиране на CSS, Javascript и HTML
  • Намаляване на пренасочванията на страници
  • Премахване на JavaScript за блокиране на преобразуването
  • Използване на кеширането на браузъра
  • Подобряване на времето за отговор на сървъра
  • Използване на CDN (мрежи за разпространение на съдържание)
  • Оптимизиране на размера на файловете
  • Краулинг бюджет

Търсещите роботи посещават уебсайта Ви и правят копия от всяка страница за разглеждане в индекса им. Ако смятат, че съдържанието е ценно, те ще го включат в индекса си, така че потребителите в мрежата за търсене да могат да го намерят. Ето защо е важно да се уверите, че търсачките лесно могат да намират страниците в уебсайта Ви. Ако не могат да намерят съдържанието Ви, то не може да бъде включено в техния индекс и Вашите клиенти няма да успеят да Ви намерят в Google.

Има технически проблеми, които могат да попречат на търсещите роботи да обхождат уебсайта Ви, но повечето уебсайтове не изпитват тези проблеми. Един от проблемите е, че някои уебсайтове използват JavaScript и Flash, които понякога могат да скрият връзки от търсачките. Когато роботите на Google обхождат сайта Ви те посещават връзките, намиращи се в рамките на уеб страница. Ако не видят връзката, те няма да я обходят, което означава, че страниците няма да бъдат индексирани. Друг често срещан проблем при обхождането е случайното включване на маркера "noindex" на уеб страница или блокирането на цели папки на уебсайт, за да не бъдете обхождани от файла robots.txt.

Един от начините да се гарантира, че вашето съдържание се вижда, е чрез създаване на файл sitemap.xml. Този файл изброява различните URL адреси на уебсайта, като улеснява роботите в търсачките да намират съдържанието на уебсайта Ви. Файловете в Sitemap са особено полезни за уеб сайтове с хиляди страници, тъй като връзките към някое съдържание могат да бъдат скрити дълбоко в уебсайта Ви и по-трудно откриваеми за търсещите машини. Като общо правило, трябва да актуализирате този файл, когато се добавят нови страници.

Избягване на дублирането на страници и съдържание

Дублираното съдържание може да увреди способността за класиране на някои от най-важните страници на уебсайта Ви. Когато Google разглежда страниците на уебсайта Ви и намира почти идентично съдържание между две или повече страници, може да им е трудно да дадът приоритет кой от тях е по-важен. В резултат на това е много възможно всички те да страдат в класацията.

Ето някои несъзнателни, но често срещани причини за дублиране на съдържанието:

WWW и без-WWW версии, които решават: Ако уебсайтът отговаря и на двете версии, вместо едно пренасочване към друга, Google може да индексира двете версии. Можете да решите този проблем, като се уверите, че разполагате с правилните 301 пренасочвания. Номериране на страници: Това е много често срещано в електронната търговия. Да приемем, че имате уеб сайт, който продава обувки с категория, наречена "сини обувки". Може да продавате стотици различни "сини обувки" и не искате да показвате повече от 20 различни стилове едновременно. В този случай вероятно ще имате няколко страници, на които можете да кликнете. Щом кликнете, забелязвате, че отивате на уеб страница с URL на "blue-shoes / page2 /". Тази дейност се нарича "странициране". Ако не се обработва правилно, Google може да индексира всяка отделна страница, всяка от които съдържа почти идентично съдържание, когато всъщност искате основната категория да бъде класиращата страница в резултатите от търсенето. Можете да решите този проблем, като използвате rel = canonical тагове. Параметри на URL адресите: Да се върнем на нашия пример за "сини обувки". Може да искате да видите какво е налично с размер 43. Кликнете, за да сортирате, за да намерите какво е налично в размер 43. Тогава ще забележите, че URL сега се казва "сини обувки? размер = 43". "Size = 43" е параметър на URL адреса. Понякога тези параметри на URL адреса се индексират. Това е още едно много често срещано събитие за сайтове с електронна търговия. Можете да разрешите това, като използвате rel = канонични маркери или обработвате параметри на URL адресите чрез Google Search Console.

Структурирани данни

Структурираните данни са организирана информация, която може да помогне на търсачките да разберат по-добре уебсайта Ви. Чрез сътрудничеството на Google, Bing, Yandex и Yahoo; Schema.org е създаден, за да стандартизира HTML маркирането на тази информация.

Макар че няма убедително доказателство, че структурираните данни могат да подобрят класирането Ви за търсене, това може да помогне за подобряване на Вашите листинги, което може да подобри честотата на кликване. Процентът на кликване е нещо, което широко се приема като фактор за класиране.

По-долу са изброени някои подобрени функции на листинги в резултат на структурирани данни:

  • Оценки със звезда и данни от прегледи
  • Графики на данни
  • “Трохички”
  • Снипети
  • Изграждането на структурирани данни също Ви помага да се подготвите за това как се развива търсенето. Търсачките се опитват да осигурят незабавни отговори на въпросите, които ще изиграят още по-голяма роля с гласовото търсене. /Нещо, което Google се опитват да внедрят от доста време и сега са напът да го направят с Google Assistant/.

Ролята на домейнa

Дълго се обсъждаше значението на ключовата дума в името на домейна. Преди време се обсъждаше много силната връзка със способностите за класиране, но тъй като алгоритмите са се развили, този фактор е намалял по важност.

Това обаче не означава, че в това няма стойност. Това просто означава, че не трябва да поставяте голямо внимание върху името на домейна, съдържащо ключовата дума, когато има толкова много фактори, които са по-важни.

SEO-Friendly URL структури

URL адресите са едно от първите неща, които потребителят в мрежата за търсене ще забележи. Структурата на URL адреса има не само възможността да повлияе на честотата на кликванията в листингите за търсене, но също така може да повлияе върху способността за класиране в търсенето на уебсайта Ви.

Ключови думи в URL адреса: Най-добрата практика е да включите ключови думи в URL адреса, стига точно да представлява съдържанието на страницата. Това ще даде допълнителна увереност на търсещия потребител, че страницата съдържа съдържанието, което търси, като същевременно подсилва важните ключови думи към търсачките. Например сините ни обувки - URL адресът ще изглежда така: "/ blue-suede-shoes /" Забележете: Колко ценно е да имате ключова дума в URL адреса на домейна си? Когато надхвърлите оптимизирането си, потребителите в мрежата за търсене ще видят URL адрес, който изглежда като спам и това може да навреди на честотата на кликване, но търсачките също могат да мислят, че се опитвате да изиграете системата. Ключовият URL адрес ще изглежда така: "/ обувки / син обувки / синьо-велур / най-синьо-суедин-обувки /" Обърнете внимание на дължината на URL адреса: Дръжте дължината на URL адреса си максимално кратка. Google ще съкрати URL адресите, които са твърде дълги и това може да повлияе на честотата на кликване. Избягвайте низове на динамични URL адреси: Когато е възможно, опитайте се да разполагате със статичен URL с ключови думи спрямо динамичен URL адрес, който съдържа символи и номера. Те не са описателни и няма да помогнат процентът Ви на кликване в листингите. Динамичният URL адрес ще изглежда така: "/ cat /? P = 3487"

Тагове - Тайтъли /Заглавия/

Тагът за тайтъла е в HTML кодът, който формира заглавието. Заглавието е изключително важно за честотата на кликване в листингите за търсене. Това е първото нещо, което потребителят в мрежата за търсене ще прочете за вашата страница и имате само няколко кратки секунди, за да привлечете вниманието им и да ги убедите, че ще намерят това, което търсят, ако кликнат върху вашето заглавие от листинга.

По-долу са дадени няколко бързи съвета за писане на заглавни маркери:

Заглавните маркери трябва да съдържат ключови думи, съответстващи на съдържанието на уеб страницата. Трябва да поставите важни ключови думи в началото на заглавието. Опитайте се да запазите заглавия с дължина от 50 до 60 знака. Google всъщност търси около 600 пиксела, от които 60 знака ще се поберат в рамките на около 90% от пространството. Отвъд 600 пиксела, Google ще покаже заглавие с отрязано заглавие и заглавието Ви може да няма въздействието, което сте възнамерявали. Когато е възможно, използвайте прилагателни, за да подобрите заглавието. Пример: Онлайн магазин за детски играчки. Всяка страница трябва точно да опише своето уникално съдържание. Ако имате място, опитайте се да включите името на бранда си. Това може да бъде чудесен начин за генериране на известно разпознаване на бранда. Ако вече имате силен бранд, това дори може да подобри честотата на кликване в листинга за търсене.

Тагове - Мета Описание

Тагът за описание на метаданни е в HTML кодът, който описва съдържанието на уеб страницата в мрежата за търсене. Описанието може да се намери в страниците с резултати от търсенето (SERPs), под заглавието и URL адреса на листинга за търсене. Описанието, макар и да не е самият класификационен фактор, играе важна роля при SEO. Ако предоставите подходящо, добре написано, привлекателно описание; процентът на кликванията в листинга за търсене най-вероятно ще бъде по-висок. Това може да доведе до по-голям дял на трафика и потенциално подобрение в класациите за търсене, тъй като процентът на кликванията е фактор за класиране в търсенето.

По-долу са дадени няколко бързи съвета за писане на описания:

Използвайте ключови думи, но не ги спамете. Ключовите думи в дадена заявка за търсене ще бъдат оцветени в описанието. Правилото попълване е, че дължината на описанието не трябва да надвишава 155 знака. Google вече показва в много случаи до 320 знака. Когато го направите, уверете се, че получавате ясно послание в първите 155. Опишете точно съдържанието на уеб страницата. Ако сте заблудили хората, степента на отпадане ще бъде по-висока и потенциално ще навреди на позицията на листинга.

Тагове - Мета ключови думи

Маркерът за мета ключови думи е в HTML кодът, който е създаден, за да давате указания на търсачките за конкретните ключови думи, за които е подходяща уеб страницата. През 2009 г. Google и Yahoo обявиха, че не са използвали маркера от известно време, а през 2014 г. признаха, че вече не използват този фактор в алгоритмите на търсачката.

Тагове - Хедър

Тагът за хедъра е в HTML кодът, който отбелязва нивото на важност на всяка позиция в уеб страницата. Можете да използвате 6 елемента с наименования: H1, H2, H3, H4, H5, H6; като H1 е най-значимо и H6 е най-малкото. Обикновено в заглавието на дадена статия или в името на категория, продукт или услуга се дава маркер H1, тъй като те обикновено са най-важната позиция.

Хедъра играе важна роля при оптимизирането на уеб страницата, а търсачките ги взимат под внимание. Макар че те не биха могли да носят същия авторитет, което някога са правили, все още се смята, че те придават известна стойност и най-добре е да ги включите.

Като най-добра SEO практика е добре да използвате само един маркер H1, тъй като това ще означава основната тема на уеб страницата. Всички останали заглавия трябва да използват H2-H6 в зависимост от нивото им на важност. От гледна точка на оптимизацията е безопасно да се използват няколко етикета H2-H6.

Проучване на конкуренцията

Провеждането на анализ на конкурентите е стратегическа функция за правилно оптимизиране на уебсайт. Това може да Ви помогне да определите областите, които сайтът на фирмата Ви може да не покрива. Анализът ще спомогне за фиксирането на ключови думи в изследванията и разработването на съдържание, така че да могат да се направят подобрения.

Съвети за провеждане на изследвания на конкуренти за SEO:

Архитектурен поток: Вижте потока на съдържанието на уебсайтовете на вашата конкуренция. Анализирайте как те са структурирани архитектурно, за да направите Вашият уебсайт още по-добър. Възможно е ако направите по-добра архитектурна подредба на сайта това да повиши реализациите на хората, които вече са направили избор да влязат във Вашият сайт. Анализ на пропуски в ключовите думи: Използвайте инструмент като SEMRush или Ahrefs, за да видите ключовите думи, за които се класират Вашите конкуренти. Сравнете този списък с това, което класирате и определете дали има някакви пропуски, които трябва да покриете. Анализ на препратките: Подобно на анализ на разликата в ключовите думи, можете да направите това и за препратките. Препратките са изключително важни за алгоритмите на търсачките, така че може да откриете някои лесни решения, като видите къде се намират връзките Ви. Има страхотни инструменти като Ahrefs и Majestic, които могат да Ви помогнат да намерите тези препратки.

Изследване на ключови думи

Изследването на ключови думи е от съществено значение за всяка SEO кампания. Трябва да разберете как хората търсят конкретните Ви продукти, услуги или информация. Без да знаете това, ще бъде трудно да структурирате съдържанието си.

Една от най-големите грешки, които уеб администраторът може да направи, е да се фокусира единствено върху класирането за една или две ключови думи. Често има някои силно конкурентни ключови думи с голям обем, за които смятате, че трябва да се класирате за да бъдете успешни. Тези ключови думи са с дължина от една до две думи и има доста добра възможност Вашите конкуренти да работят усилено върху същите тези ключови думи. Ключовите думи с дълги опашки съставляват огромното мнозинство от обема на търсенето. Тези ключови думи са по-конкретни, по-дълги фрази, които някой ще въведе, като например "сини обувки с висок ток". Това е много по-описателно от "сините обувки", въпреки че тази дума може да има по-голям обем на търсене. Тъй като тези ключови думи са много по-описателни, тези типове клиенти също са склонни да бъдат направят покупката сега.

SEO Копирайтинг и оптимизиране на съдържанието

Вероятно сте чували, че "съдържанието е цар", когато става дума за SEO. Същността на съдържанието е, че той кара много фактори, свързани с оптимизацията. Нуждаете се от качествено съдържание, за да имате шанс да класирате ключовите думи, които сте насочили, но за да имате успех, трябва да имате и съдържание на уебсайта си, което Вашите клиенти да намерят за достатъчно интересно за да искат да се върнат отново. Не всяка страница може да направи и двете. Страниците, които са фокусирани върху продажбите, като страници за продукти и услуги, обикновено не са видът съдържание към което искат да се свържат уеб клиентите. Генерирането на връзки от съдържание най-вероятно ще дойде от вашия блог или други информационни ресурси на уебсайта Ви.

По-долу са дадени няколко съвета за оптимизиране на съдържанието:

Разберете вашата аудитория и фокусирайте писменото съдържание за тях. Не насилвайте нещо, което няма да резонира. Ще рискувате да загубите продажбите си и да увеличите процента на отпадане от посетителите си. Използвайте ключовите думи, които сте избрали. Трябва да анонсирате важни ключови фрази (които сте идентифицирали чрез вашето изследване). Бъдете сигурни, че ключовите думи, за които оптимизирате, са свързани с общата тема на страницата. Не прекалявайте с честотата на ключовите думи. Важни ключови думи трябва да са в заглавия с няколко споменавания в целия текст. Търсачките използват латентно семантично индексиране, за да обработват синонимите и връзката между думите, така че просто да се фокусира върху писането по естествен път. Ако използвате едни и същи ключови думи отново и отново, това няма да звучи естествено и рискувате да не се оптимизирате в търсачките. Бъдете задълбочени, когато пишете. Статистическите данни за съдържателната мрежа показват, че съдържанието с дълъг формат е девет пъти по-ефективно от краткия. Напишете заглавия, които ще привлекат вниманието на посетителя. Опитайте се да включите изображения, графики и видеоклипове, за да направите съдържанието по-привлекателно.

Вътрешно налинкване

За да разберете значението на изграждането на вътрешни връзки, трябва да разберете понятието "Link Juice". Link Juice е органът или собствеността, предавани от една уеб страница или уебсайт в друга. Така че с всяка връзка, вътрешна или външна, има известно количество стойност, която се предава.

Когато пишете съдържание за уебсайта си, трябва да вземете под внимание дали има други подходящи уеб страници на вашия сайт, които биха били подходящи за връзка с това съдържание. Това насърчава потока на "Link Juice", но също така осигурява на потребителите ползата от връзките с друга подходяща информация на вашия уеб сайт.

Off-Page SEO

Off-Page SEO (наричана още Off-Site SEO) се отнася за стратегии на оптимизацията, които са въведени извън вашия уеб сайт и може да повлияе на класирането в страниците с резултати от търсенето.

Голяма част от алгоритъма на Google е насочена към това как клиента (в мрежата) вижда надеждността на уебсайта Ви. Може да имате най-добре изглеждащия уебсайт с най-солидно съдържание, но ако не вложите достатъчно време в работата за точно това е съвсем сигурно, че вашият сайт ще бъде по назад в листингите на Гугъл..

Тъй като алгоритъмът на Google не е с човешки инстинкти, той разчита до голяма степен на външни сигнали, като например връзки от други уебсайтове, препратки към статии / прессъобщения, социални медии и рецензии, за да се определи стойността на информацията на уебсайта Ви.

Значението за изграждането на връзки

Въпреки че би било трудно да се класира без качествено съдържание, няма да имате шанс за конкурентни ключови фрази без връзки. Все още е общоприето, че броят и качеството на входящите връзки към уебсайт и / или уеб страница е влиятел номер едно в класациите за търсене.

С изграждането на връзка като водещ сигнал за търсене, трябва да имате солидна стратегия за привличане и придобиване на връзки за уебсайта си. Не трябва да започнете този процес, без да имате солидна основа, изградена със съдържание и дизайн. Получаването на връзки е много по-лесно, когато имате привлекателни, ценни ресурси, с които ще се нуждаят други сайтове.

Качество на връзката

Важно е да знаете, че не всички връзки са създадени равни. Алгоритъмът на Google следи внимателно надеждността на свързващия уебсайт. Например, връзка към "Ню Йорк Таймс", която има милиони връзки и десетки хиляди уважавани и уникални уеб сайтове, свързващи с нея, ще носи много по-голяма тежест от връзката от безплатния сайт на WordPress.

Има инструменти, които оценяват авторитета на URL адресите/Сайтовете/. Два популярни инструмента са Mozilla's Open Site Explorer, който изчислява резултат от Domain Authority и Ahref's Domain Rank. Тези инструменти са чудесно средство за определяне на връзките, които си струва да се придобият. Колкото по-висок е резултатът / ранга, толкова по-целесъобразно би било да се отдели време за придобиване на тази връзка.

Броят на връзките не е единственото нещо, което търсачките гледат от гледна точка на качеството. Те също така ще вземат предвид колко е уместна връзката на уебсайта / съдържанието с вашия собствен сайт. Ако продавате обувки, например, връзката от моден блог ще носи по-голяма тежест, отколкото връзката от пиесата “Жена ми се казва Борис”. Може да изглежда лудо дори да се опитате да получите връзка от място за пица за уебсайт за обувки, но търсачките се фокусираха повече върху количеството връзки. Като уебмайстори, уловени, някои биха се опитали да придобият всяка връзка, която биха могли да намерят, за да повлияят върху резултатите от търсенето. За да се гарантира качеството на резултатите, търсачките трябваше да се съсредоточат върху качеството, за да отчетат този потенциален спам.

Количеството връзки за уеб сайт / уеб страница

Въпреки че по-голямо внимание се отделя на качеството и уместността на връзките, количеството все още има място. Искате да продължите да увеличавате броя на авторитетните връзки, насочващи към Вашия уебсайт и важните му уеб страници, така че да имате възможност да оспорите конкуренцията си на изключително конкурентни ключови думи.Друг аспект на количествената дискусия е, че е по-добре да има 100 пълни връзки от 100 различни уебсайта, за разлика от 100 връзки, идващи от 10 уебсайта. Съществува максима, че колкото повече връзки има уебсайтът Ви с уникалните домейни, толкова по-голям шанс имате за подобряване на класирането.Разбира се, след като получите най-високите ранглиста, не можете да си направите почивка. Ако не увеличавате постоянно броят на връзките, които сочат към Вашият сайт имайте предвид, че Вашите конкуренти ще Ви задминат.. Поради тази причина SEO се превърна в необходима постоянна маркетингова функция за повечето организации.

Анхори

Анхора е действително подчертаният текст на хипервръзка към уеб страница, която насочва потребителя към друга уеб страница при кликване. Свързването на уебсайтовете към вас прави разликата в алгоритмите на търсачките, а анхорния текст е част от това уравнение. Търсачките търсят анхорен текст като сигнал за уместността на уеб страницата за конкретни фрази за търсене.

Пример: Създаването на връзка с анхорен текст на "Blue Shoes" в моден блог би показал на търсачките, че вашата уеб страница трябва да е подходяща за "сините обувки".

В миналото, колкото повече връзки сте посочили към уеб страниците си, които съдържат конкретни ключови думи, толкова по-вероятно е да класирате за тази ключова дума. Ако имате висок процент от връзките си, съдържащи ключови думи, търсачките ще подозират, че се опитвате да манипулирате резултатите.

Профилът на естествената връзка обикновено съдържа разнообразна комбинация от Анхор, обикновено доминиран от свързване на текст, който включва бранда на уебсайт.

Разположение на връзката

Друг фактор, който търсачките отчитат, е мястото, където се намира връзката. Това играе роля с това колко тегло или "Link Juice" ще бъде предадено на вашата собствена уеб страница от сайта за свързване.. Също така е широко прието, че колкото по-голяма е връзката в съдържанието, толкова по-голяма е тежестта и авторитетът, които се приемат.

Do Follow VS Do Not Follow

Следващата връзка указва на търсачките, че уебсайтът по същество дава гаранции за уеб страницата, към която те се свързват, и че търсачките трябва да следват тази връзка и съответно да премине съответния код. Това е HTML кодът, съдържащ rel = "nofollow", за да каже на търсачките да не следват връзката към местоназначението и да предават правомощия или кредит.

Потребителско генерирано съдържание като коментари, уикита, социални отметки, форуми и дори някои статии са злоупотребявали със SEO, за да получат лесни връзки за уеб сайтове. Уебсайтовете започнаха да поставят маркерите rel = "nofollow", за да покажат, че не са дали гаранции за връзките. Това доведе до значително намаляване на спама, който се генерираше на тези уебсайтове, тъй като стойността на получаването на връзка вече не съществуваше.

Спечелени връзки срещу закупуени

Вие трябва да сте сигурни, че най-добрият начин да излезнете едни гърди напред пред Вашите конкуренти е просто да спечелите връзки от колкото да ги закупите.

Спечелените връзки са това на което търсачките действително искат да дадат кредит. За да бъде дадена "спечелена" връзка, трябва да има ясна и убедителна причина един уебсайт да иска да се свърже с друг. Връщайки се към примера на уебсайта за обувки, линк от моден блог, в съдържанието на статията и в уеб страницата Ви, който подробно посочва най-добрите тенденции за обувки, е този, който има ясна връзка. Ако страницата Ви с тенденции за обувки има връзка от магазин за пици, това е нещо, което не би означавало, че е естествено. Няма ясна причина да се свържат с тази страница, тъй като страницата не е свързана с техния бизнес, аудитория или съдържание.Не би било логично да се свържат два толкова различни бизнеса.

Повечето реномирани фирми за SEO предлагат услуги за изграждане на връзки, които създават свързващи се активи или съдържание, за да осъществяват разпространение на Вашия уебсайт и чак тогава да получат тези спечелени връзки.

Социални медии и SEO

Въпреки че много SEO експерти смятат, че социалните медии са фактор за класирането в алгоритъма на Google, през 2014 г. Мат Кътс от Google обяви, че не е така. През 2016 г. Гари Илийс, анализатор на Google за тенденции в уеб администраторите, също потвърди, че социалните медии не са фактор за класиране.

Макар че социалните медии може да не са пряк участник в класацията, следните са няколко начина, по които социалните медии могат да помогнат за подобряване на SEO:

Придобиване на връзка: Ако създавате голямо съдържание и хората го споделят чрез социални канали, уеб администраторите и блогърите могат да видят това съдържание и да решат да се свържат обратно към него на реалните си уеб сайтове. Колкото повече се споделя съдържанието Ви, толкова по-големи ще бъдат шансовете Ви за естествено генериране на връзки. Маркирани търсения: Тъй като вашето съдържание, продукти или услуги се обсъждат по-често чрез социалните медии, хората ще започнат да Ви търсят в търсачките, като напишете името на вашата марка. Ако предлагате продукт или услуга, тези заявки за търсене може да съдържат името на вашата марка плюс името на продукт или услуга, например "[Brand name] blue shoes". Тъй като Google или друга търсачка вижда, че сте подходящи за тип продукт или услуга въз основа на действителни заявки за клиенти. Положителни бизнес сигнали: Много фирми имат социално медийно присъствие. Наличието на активен профил може да покаже, че действително се опитвате да ангажирате клиентите си. Търсачките гледат на многобройни данни, за да определят легитимността на бизнес или уебсайт, а социалните сигнали могат потенциално да се разглеждат като валидатор.

SEO метрики за успех

SEO успехът може да бъде измерен по различни начини. Водопроводчикът може да иска повече телефонни обаждания, търговецът на дребно може да иска да продава повече продукт, издателят на списания може да иска просто да увеличи броя на продадените копия и друг бизнес може просто да иска да се класира по-високо от конкурента си.

Следват някои често срещани показатели за измерване на успеха на SEO оптимизационна кампания:

Водещи / продажби: Повечето фирми се опитват да получат възвръщаемост на инвестициите си, независимо от вида на маркетинговата среда. SEO маркетинг не се различава в това отношение. В крайна сметка, най-добрият показател за успех е, ако усилията водят до увеличаване на продажбите. Ако продажбите са целта, фокусът на кампанията трябва да се върти около фрази за търсене, които биха привлекли потребители в пазара, в сравнение с ключови думи, които са по-кратки. Ключовите думи, базирани на въпроси, могат да доведат до трафик, но те обикновено имат много ниски проценти на реализация. Това е повод за дългосрочна кампания.. Трафик на органичното търсене: Ако органичният Ви трафик се увеличава, това е добър знак, че вашата SEO кампания работи. Това показва, че се движите в класацията за търсене на избраните от Вас ключови думи и че потребителите кликват върху Вашите обяви за търсене. Ако знаете, че се класирате добре за ключови думи, които имат приличен обем на търсене, но не получавате много по отношение на трафика, може да искате да работите за подобряването на маркера на заглавието, за да генерирате по-висок процент на кликване. В Google Search Console имате възможност да преглеждате ключовите думи и съответната им честота на кликване с вашият листинг. Класиране на ключовите думи: Много SEO фирми гледат на ключовите думи като показател за ефективността на кампанията в мрежата за търсене. Това може да бъде и подвеждащ индикатор, ако не се разглежда в правилния контекст. Високо конкурентните ключови думи ще отнемат време, а понякога и значително време, за да се класира на първа страница. Разнообразие от ключови думи: Лесно е да погледнете ключовите думи с голям обем и да почувствате, че трябва да се класирате за да бъдете успешни. Това са много по-дългосрочни цели, но фактите остават: 70% от целия трафик за търсене се превръща в ключови думи с дълги опашки. Инструменти като SEMRush и Ahrefs наблюдават милиони ключови думи и могат да Ви покажат колко ключови думи има за вашия сайт или уеб страница. Ако видите, че това число продължава да се увеличава, това е още един добър показател, че кампанията Ви е в правилната посока.

Създаване на печеливша SEO стратегия

Повечето SEO фирми днес знаят основните понятия около SEO. Можете да направите много индивидуални SEO функции добре, но успехът идва с това как слагате парчетата заедно, за да образуват една сплотена стратегия. Тази стратегия ще създаде основата за растеж на органичния трафик, който ще стимулира бизнеса в продължение на години.

Трябва да сте готови да отделите значителна част от времето, за да очертаете стратегията, защото е много по-добре и по-ефективно да я направите първия път. Следващите са някои от ключовите компоненти, открити в почти всяка успешна стратегия за SEO:

Определете целите си: За успешна кампания първо трябва да имате ясна представа за това, което се опитвате да постигнете. Това ще накара стратегията да се движи напред, тъй като всичко, което правите, ще бъде постигането на тази цел. Например, ако целта Ви е да генерирате потенциални клиенти или продажби, структурата на уебсайта Ви и писменото съдържание трябва да бъдат фокусирани върху изпращането на клиенти във вашата фуния за продажби. Фокусиране върху теми: темите трябва да диктуват дизайна и потока на уебсайта и съдържанието му. Познавайки продуктите и услугите си, направете списък с теми на високо ниво, които ще формират стълбовете за съдържание на уебсайта Ви. Обикновено тези теми ще бъдат ключовите думи с по-малка опашка, по-голям обем и по-конкурентни цени. Изпробвайте: След като разрешите темите, които правилно описват Вашите продукти и услуги, трябва да извършите проучване, за да намерите ключовите думи, които клиентите биха търсили, за да намерят информация за тези теми. Този тип ключова дума често отговаря на широк кръг от въпроси. Създаване на съдържанието: Когато създавате съдържанието на стълб, бъдете възможно най-задълбочени. Тенденциите показват, че търсачките поставят по-висока стойност върху съдържанието в дългосрочен план. Оттам създавате подкрепящо съдържание, базирано на дългосрочно изследване, извършено по темите. Съдържанието на стълбовете трябва да е свързано с поддържащото съдържание и подкрепящото съдържание трябва да се свърже обратно към стълба. Това ще помогне за формулирането на семантична връзка, която търсят двигателите за търсене. Насърчаване: Не е достатъчно да създадете страхотно съдържание. Повечето фирми нямат голяма аудитория, която следи отблизо техния блог. Така че, ако само няколко от тях четат съдържанието, няма да получите много връзки в него без някаква форма на разпространение. Изграждането на връзка е от съществено значение за успешната SEO кампания. Ако имате част от съдържанието, което е ценен ресурс, трябва да се свържете със съмишленици, които смятате, че ще намерите този ресурс също толкова ценен. Дайте им причината, поради която чувствате, че читателите или клиентите ще видят стойност в нея и те може просто да решат да предоставят обратна връзка. Друг начин за популяризиране е чрез социалните медии. Колкото повече хора споделят вашето съдържание, толкова по-вероятно някой ще пусне на сайта си връзка към това съдържание. Ако нямате голям избор, може да поискате да похарчите малко за рекламиране в социалните медии, за да увеличите социалното си присъствие. Тайм Мениджмънт: Най-трудното нещо е да организирате времето си за SEO. SEO не е маркетингова дейност "да я наложите и да я забравите". Трябва да отделяте време всяка седмица за постигането на целите си. След като ги постигнете, направете нови цели. Ако не полагате усилия, ще откриете, че Вие изоставате със сериозни темпове . Ако нямате време, трябва да помислите за наемане на фирма, която предлага SEO услуги.

Кога трябва да очаквам резултати?

Стандартно правило е, че трябва да започнете да виждате резултати в рамките на 3 до 6 месеца от началото на SEO кампания. Това обаче не означава, че ще бъдете най-отгоре за всичките си ключови думи.

Следват няколко фактора, които допринасят за това колко бързо ще видите успех с вашата SEO кампания:

Вашата начална отправна точка: всеки уеб сайт може да постигне резултати, но трябва да зададете разумни очаквания. Всеки уебсайт е уникален. Всеки сайт ще има различно съдържание, архитектура и профили на връзките. Уебсайт, създаден преди няколко месеца, ще реагира много по-различно в сравнение с този, който има много години зад историята. Състезание за ключови думи: Не всички ключови думи са създадени равни. Обикновено ключовите думи с по-голям обем имат и най-високо ниво на конкуренция. Ако понастоящем не се класирате на първите три страници за тези конкурентни заглавия, трябва да очаквате, че ще отнеме доста време (понякога по-дълго от една година), за да постигнете напредък. Ключовите думи с по-дълга опашка обикновено имат по-ниски нива на конкуренция, но осигуряват повече от 70% от целия трафик на органично търсене. В зависимост от начина, по който е утвърден уебсайтът и марката Ви. Повечето уебсайтове ще се възползват най-много от предимствата на ключовите думи с дълги опашки. Стратегия за SEO: Създаването на солидна стратегия за SEO е ключът към начина, по който вашият уеб сайт ще се представи в резултатите от търсенето. Стратегията определя посоката на всички дейности на кампанията. Ако се изпълни правилно, трябва да започнете да виждате SEO успех по време на кампанията. Инвестиции в кампании: Старата поговорка "Ще получите това, което сте вложили в него" определено се отнася за SEO. Това важи и за времето, и за парите. Ако не отделяте време за дейности за оптимизиране на търсещи машини, няма да видите резултатите. Същото може да се каже, ако търсите компания за SEO, която да управлява кампанията. Ако не сте склонни да инвестирате в SEO и търсите евтин вариант, доставчикът няма да може да отдели много време и усилия, за да достави резултатите, които търсите.