Как се прави примерен бизнес план за онлайн магазин?
26.01.2022 г.Идеята да стартирате онлайн бизнес ви привлича? Насочили сте се към създаването на ваш онлайн магазин?
2022-01-26
Идеята да стартирате онлайн бизнес ви привлича? Насочили сте се към създаването на ваш онлайн магазин? Смятате, че електронната търговия е точно за вас? Тогава се ориентирайте към създаване на онлайн магазин, като преминете през няколко важни структурни етапа. Най-важният, от които е съставяне на бизнес план за онлайн магазин.
Бизнес планиране е необходимо, за да се направи правилно структурно разпределение на онлайн бизнеса – от първоначални разходи и функционалност, месечен бюджет, пазарна ниша, стоки, услуги, клиенти, до цени и начин на рекламиране на бизнеса. Така, възникналите идеи за продажба на стоки и услуги онлайн, ще се превърнат в ясен и предначертан път на действия. Той ще ви е един чудесен ориентир кое, как и кога трябва да се направи, за да се превърне идеята в работещ и успешен бизнес. Може да добиете представа за същността му, като отворите един от многото готови примери на бизнес план в мрежата.
1. Опишете продукта, който ще предлагате, област на дейност, за да се определи уместно ли е този продукт да се продава, конкурентен ли е и има ли място на пазара за него.
Решете къде, чрез кой домейн и хостинг ще работи онлайн сайтът, неговото наименование –трябва да е привличащо и лесно запомнящо. Какъв ще е дизайнът на онлайн магазина, структурата - да е с лесна навигация и интерфейс, осъществяване на обратна връзка с клиентите, начини на плащане, доставка. Ясно трябва да се очертае какво ще се продава, и то така да се предлага на клиента, че да е запомнящо, грабващо вниманието и лесно достъпно.
2. Анализ на пазара на избраната от вас стока или услуга. Направете проучване на настоящия пазар, правилно определете конкурентите, анализирайте силните и слабите им страни. Това ще ви послужи като стъпало за обмисляне на стратегии, с които вашата стока или услуга би била по-добър избор от тяхната. Направете сравнение на вашето пазарно предложение с тези на конкурентните фирми, за да подберете най-правилната концепция за развитие на онлайн бизнеса ви.
3. Маркетингов план – къде и как ще рекламирате своя бизнес в интернет мрежата. Най-работеща е рекламата, базирана на ключовите думи в търсенето на таргет потребителите на вашата стока или услуга. Наблегнете на SEO оптимизация на сайта - именно тя ще ви постави на първа страница при конкретното търсене на продукт или услуга от потребителите – те са бъдещите ви клиенти и тях трябва да спечелите.
Нужно е правилно да подберете и набележите целевата си аудитория – възраст, пол, местоположение и други характеристики.
4. План за производство – колко лица ще са ви необходими, за да работи онлайн магазина. Минимум е един оператор за обработка на поръчки и заявки, един куриер – собствен или куриерска фирма, един оператор в помощ за обработка на поръчки, работа с доставчици, реклама и популяризиране, поддръжка на сайта и един счетоводител.
5. Организационен план – с пълна яснота в организационните действия в магазина ви – форма на собственост, управленска структура и яснота за това кой и с какво ще се занимава и отговаря във фирмата. Включете и правните въпроси по лицензи и държавни регистрации и получаване на разрешения за дейност.
6. Финансов план. Дайте си прогнозна сметка за приходите и разходите при функциониране на сайта. Преценете колко продукта или услуги е необходимо да продадете за една година, за да ви се възвърнат вложените средства. Какви ще са ви оптималните за вас проценти за маргинални разходи в ценообразуването, какъв ще е процентът печалба в цената на предлаганите продукти или услуги. Те трябва да са изчислени така, че продуктите и услугите ви не само да са продаваеми, но и предпочитани пред конкурентните в електронната търговия.
7. Оценка на риска. Изчисляват се показатели за рентабилност и ефикасност за развитие на дейността на фирмата или по-точно каква е възвръщаемостта на вложения капитал.
Посочват се варианти за действие, при които предвидените цели на фирмата не се осъществяват по план:
Ако тепърва ви предстои да се запознавате с правилата и начините за създаване на сайт за онлайн търговия, имате нужда от изготвяне на бизнес план за стартиращ бизнес. Чрез него ще получите ясна представа към какво се стремите и в каква посока да вървите в създаването на сайт за интернет продажби.
Бизнес план за онлайн търговия е необходим и когато собственикът на виртуален магазин кандидатства за външно кредитиране или финансиране от трети страни.
Бизнес план за онлайн магазин е необходим при създаване на какъвто и да е вид онлайн търговия. Дори и бизнес план за онлайн магазин за дрехи примерно. Той съдържа стратегията за развитие на бизнеса и методите за привличане и задържане на клиенти за една успешна и работеща идея.
Ако се чувствате достатъчно подготвени може да разработите сами, като се базирате на примерен бизнес план от Интернет. Има публикувани много примерни бизнес планове за онлайн магазин или пък ползвайте готов разработен бизнес план за онлайн магазин.
Но ако не сте готови, не знаете как да използвате примерен бизнес план, а желаете всичко във вашия онлайн магазин да е професионално, качествено, работещо, да функционира и продава успешно, ви препоръчваме да се обърнете към едни от най-добрите специалисти в областта Royal Technology.
Идеята да стартирате онлайн бизнес ви привлича? Насочили сте се към създаването на ваш онлайн магазин?
В тези динамични дни изграждането на уебсайт е точно толкова лесно, колкото създаването на профил в социалните мрежи. Съвременните платформи ви дават възможност да направите перфектния избор за уебсайт. Но ако търсите наистина важна причина защо да направим собствен сайт, в следващите редове ще откриете нашите неоспорими аргументи за това...
В днешният дигитализиран свят, за да е успешен един бизнес, то задължително трябва да предлага онлайн услуги и да има онлайн платформа.
Когато става въпрос за намиране на SEO услуги, повечето собственици на малък бизнес разчитат на референции, търсения в Google и онлайн ревюта. Почти 75% от собствениците на бизнес казват, че репутацията на „доставчик“ на SEO е „много“ или „изключително“ важна при вземането на решение дали да ги наемат.